- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 72
„Laboratoria Przyszłości” – klasa III c
W naszej szkole odbyły się niezwykle ciekawe zajęcia realizowane w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Miały one na celu rozwijanie u uczniów praktycznych umiejętności, kreatywności oraz pracy zespołowej. Zajęcia zostały podzielone na kilka tematycznych bloków, w których dzieci mogły aktywnie uczestniczyć i uczyć się przez działanie.
Jednym z najbardziej wyczekiwanych punktów programu były zajęcia kulinarne. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem i radością gotowały, piekły i przygotowywały posiłki, ucząc się jednocześnie podstaw zdrowego odżywiania i zasad higieny w kuchni.
Zajęcia te sprawiły uczniom wiele radości i były doskonałą okazją do nauki poprzez działanie.
Kolejnym elementem zajęć była możliwość skorzystania z okularów VR.
Dzięki tej nowoczesnej technologii uczniowie przenieśli się w wirtualne przestrzenie – zwiedzali odległe zakątki świata, poznawali ciekawe zjawiska. To doświadczenie wzbudziło duże zainteresowanie i pozytywne emocje.
Zajęcia w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” były dla uczniów wspaniałą przygodą i inspirującym doświadczeniem. Dzieci chętnie angażowały się w proponowane aktywności, z entuzjazmem gotowały, piekły i poznawały nowe technologie. Wspólna praca i zabawa pozwoliły nie tylko zdobywać nowe umiejętności, ale także budować relacje i rozwijać pasje.
B.Kramarczyk
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 79
25 czerwca 2025 r. godzina 8.31
Społeczność naszej szkoły wzięła udział w akcji śledzenia transmisji ze startu misji kosmicznej Axiom-4 z udziałem dra Sławosza Uznańskiego- Wiśniewskiego, który tym samym został drugim Polakiem w kosmosie a pierwszym na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS)!
Wspólne odliczanie przed startem misji kosmicznej pozostanie na długo w naszej pamięci! To niesamowite, że dzięki rozwiniętej technologii mogliśmy być świadkami tak wyjątkowego wydarzenia!
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 141
Spotkanie ze sztuką – poznajemy twórczość i życie Fridy Kahlo
Po raz drugi mieliśmy okazję spotkać się ze szkolną społecznością, aby wspólnie odkrywać świat sztuki i poznawać sylwetki znanych artystów. Tym razem tematem przewodnim była postać Fridy Kahlo – słynnej meksykańskiej malarki, której twórczość i życie inspirują ludzi na całym świecie.
Podczas spotkania uczniowie mogli poznać nie tylko biografię artystki, ale także zdobyć wiedzę geograficzną i kulturową na temat Meksyku. Prezentacja zawierała ciekawostki o kraju, jego tradycjach oraz symbolice, która przenikała również do twórczości Fridy Kahlo.
Częścią wydarzenia było również wspólne uczenie się tańca meksykańskiego zaprezentowanego przez „las niñas” z klasy 2a przy dźwiękach muzyki Mariachi. Panie prowadzące wystąpiły w stylizacjach nawiązujących do wyglądu artystki – kolorowe sukienki, wianki na głowach oraz charakterystyczna „monobrew”, czyli słynna gruba linia łącząca brwi ;)
Na wystawie można było obejrzeć liczne prace plastyczne, wykonane przez uczniów podczas zajęć kółka plastycznego oraz lekcji plastyki. Inspiracją do ich powstania były obrazy Fridy Kahlo. Podczas omawiania dzieł zwracaliśmy uwagę na kolorystykę oraz symbolikę, która kryje się w Jej sztuce.
„Spotkanie ze sztuką” było nie tylko okazją do poznania niezwykłej postaci, ale także inspiracją do twórczego działania i odkrywania nowych kultur.
Małgorzata Żądło i Elżbieta Micor
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 77
Wycieczka klasy 3 c do „Bramy w Gorce”
4 czerwca 2025 roku uczniowie klasy 3 c wybrali się na wyjątkową wycieczkę do Centrum Przyrodniczo-Edukacyjnego „Brama w Gorce”. Na miejsce dotarli kolorową, turystyczną ciuchcią, która wzbudziła wiele radości i uśmiechów.
Po przyjeździe uczniowie zostali serdecznie powitani przez edukatorów, a następnie rozpoczęli spacer leśną ścieżką edukacyjną. Trasa była dostosowana do możliwości dzieci i prowadziła przez malowniczy fragment Gorców, pełen świerków, buków i polanek.
Na trasie znalazły się tablice edukacyjne z ciekawostkami o lesie, zwierzętach i roślinach, a także punkty obserwacyjne, gdzie uczniowie mogli samodzielnie wypatrywać ptaków i tropów dzikich zwierząt. Edukatorzy opowiadali o znaczeniu lasu, o tym, jak rozpoznawać drzewa i jak zachowywać się w parku narodowym.
Dzieci z zainteresowaniem rozpoznawały liście, słuchały śpiewu ptaków i brały udział w prostych zadaniach terenowych – jak liczenie warstw lasu. Ścieżka zakończyła się na przestronnej polanie, gdzie znajdował się plac zabaw.
Wycieczka do „Bramy w Gorce” okazała się nie tylko wspaniałą przygodą, ale także cenną lekcją przyrody w terenie. Uczniowie wrócili do szkoły pełni wrażeń, nowych doświadczeń i pięknych wspomnień. Ta wycieczka pokazała, że nauka w terenie może być prawdziwą przygodą!
B. Kramarczyk
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 153
Uczennice naszej szkoły zdeklasowały konkurencję!
Sukces w Powiatowym Konkursie Plastycznym Kufer Wyobraźni - Pociąg do Kultury
Z ogromną dumą informujemy, że uczennice naszej szkoły odniosły spektakularny sukces w Powiatowym Konkursie Plastycznym Kufer Wyobraźni - Pociąg do Kultury, organizowanym przez Młodzieżowy Dom Kultury w Oświęcimiu.
Ich talent artystyczny został doceniony przez jury - i to w imponującym stylu!
W tegorocznej edycji konkursu uczennice reprezentujące naszą placówkę zdobyły wszystkie cztery najwyższe miejsca:
I miejsce -Maja Kątnik kl. 3b
II miejsce -Matylda Szczepaniak kl. 1c
III miejsce - Kinga Borgosz kl. 3b
IV miejsce - Iga Tlałka KL. 3b
Wyróżnienie -Zuzanna Bochenek kl. 3a
Paulina Jędrzejowska kl. 1c
Kwalifikacja do wystawy - Amelia Frej kl. 3b
Celem konkursu było rozwijanie wyobraźni plastycznej oraz promowanie kultury i sztuki poprzez twórczość inspirowaną motywem podróży i otwartości na świat sztuki. Uczestnicy mieli za zadanie stworzyć prace oddające klimat pociągu do kultury - dosłownie i w przenośni. Nasze uczennice zinterpretowały temat w sposób wyjątkowo oryginalny, łącząc estetykę, emocje i głębokie przesłanie artystyczne.
Serdecznie gratulujemy zwyciężczyniom i życzymy dalszych sukcesów na artystycznej ścieżce!
Jesteśmy dumni, że mamy w naszej społeczności szkolnej tak uzdolnionych młodych twórców.
To nie tylko zwycięstwo - to dowód na to, że wyobraźnia naprawdę nie zna granic!
Elżbieta Micor
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 100
17 czerwca 2025 r. w gościnnych murach Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród laureatom konkursu historycznego „Twarzą w twarz – portret Bolesława Chrobrego”. Wydarzenie było zwieńczeniem obchodów jubileuszu 1000-lecia Powstania Królestwa Polskiego.
W uroczystości przygotowanej przez pracowników Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Oświęcimiu udział wzięli laureaci i osoby wyróżnione wraz z rodzicami, opiekunami oraz nauczycielami. Wszyscy mogli podziwiać efekty dziecięcej wyobraźni i historycznej refleksji.
Wśród laureatów znaleźli się uczniowie naszej szkoły: miejsce III. zajął Jan Drabczyk z klasy 1a, natomiast uczennica klasy 2a, Daria Toporczyk otrzymała wyróżnienie.
Uroczystość przebiegała w atmosferze radości i dumy. Dzieci z entuzjazmem odbierały nagrody i dyplomy. Podczas Gali podkreślono, jak ważne jest inspirowanie najmłodszych do twórczego poznawania historii i budowania tożsamości narodowej od najmłodszych lat. Wszystkie działania w ramach Jubileuszu 1000-lecia Królestwa Polskiego objęte są patronatem honorowym Łukasza Smółki, Marszałka Województwa Małopolskiego i dr Gabrieli Olszowskiej, Małopolskiej Kurator Oświaty.
M. Żądło, A. Wróbel
fot.MCDN Oświęcim