Wąż czytelniczy

W marcu do klasy 2 „a” zawitał niezwykły gość-Benek,  klasowy wąż czytelniczy! Przez niespełna trzy miesiące uczniowie mieli za zadanie „karmić” go przeczytanymi samodzielnie książkami.  Dzieci tak bardzo dbały o Benka, że w ciągu tego kwartału pochłonęły ponad 100 książek! Wąż rósł ku uciesze drugoklasistów ale również wychowawczyni i pań bibliotekarek :)

W zaciętej rywalizacji zwyciężyli:

Livia Gros (przeczytała 21 książek)

Liliana Foltyn (przeczytała 20 książek)

Vladyslav Dymura (przeczytał 14 książek)

 

Pamiętaj:

  1. Czytając, tworzysz w głowie obrazy miejsc, postaci i wydarzeń. To rozwija wyobraźnię bardziej niż film czy gra, gdzie wszystko masz podane „na tacy”.
  2. Im więcej czytasz, tym więcej znasz słów i lepiej formułujesz myśli. To przydaje się w szkole, a także w codziennych rozmowach.
  3. Wchodząc w skórę bohaterów, zaczynasz lepiej rozumieć emocje, motywacje i sytuacje innych ludzi. To kształtuje wrażliwość i empatię.
  4. Nawet fikcja może uczyć — historii, psychologii, filozofii. A książki naukowe czy popularnonaukowe dają konkretną wiedzę.
  5. Regularne czytanie poprawia zdolność skupienia się i przyswajania informacji — to przeciwieństwo scrollowania telefonu.
  6. Czytanie pomaga się wyciszyć i oderwać od codziennego stresu, zwłaszcza przed snem.
  7. Każda przeczytana książka to małe osiągnięcie, które buduje wewnętrzne poczucie wartości.

              Mam nadzieję, że nawyk czytania i pasje czytelnicze zostały rozbudzone na stałe!

 

M.Żądło

Nasz udział w  projekcie "Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo"

Z radością informujemy, że nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo”, realizowanym przez Fundację Dbam o Mój Z@sięg. To ważny krok w stronę budowania świadomej, odpowiedzialnej i bezpiecznej obecności naszej społeczności w świecie cyfrowym.

Dlaczego wzięliśmy udział?

Codzienne życie uczniów i nauczycieli coraz częściej przenika się ze światem technologii. Korzystamy z Internetu, komunikatorów, mediów społecznościowych i różnego rodzaju aplikacji. Dlatego tak ważne jest, by uczyć dzieci i młodzież, jak mądrze, bezpiecznie i odpowiedzialnie korzystać z narzędzi cyfrowych.

Udział w projekcie SOC to dla nas szansa na rozwój kompetencji cyfrowych, poprawę relacji rówieśniczych oraz zwiększenie świadomości na temat zagrożeń związanych z nadużywaniem technologii. Chcemy wspierać uczniów i ich rodziny w budowaniu równowagi między światem online i offline.

Co zakłada projekt?

W ramach programu podejmowaliśmy  następujące działania edukacyjne:

  • Uczestnictwo w szkoleniach i webinarach,
  • organizowaliśmy warsztaty i zajęcia dotyczące higieny cyfrowej,
  • promowaliśmy zdrowe nawyki związane z korzystaniem z Internetu i urządzeń elektronicznych,
  • współpracowaliśmy z rodzicami w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego,

Wspólna odpowiedzialność

Projekt opiera się na współpracy całej społeczności szkolnej – uczniów, rodziców i nauczycieli. Tylko wspólne działania mogą przynieść trwałe i pozytywne zmiany w sposobie korzystania z nowych technologii.

Jesteśmy dumni z tego, że możemy być częścią tej inicjatywy i aktywnie działać na rzecz cyfrowego dobrostanu dzieci i młodzieży.

     M. Srokosz-Mokwa, E.Micor

Gminny Konkurs Ortograficzny ORTOGRAFIK

„O pióro WÓJTA GMINY OSIEK”

 

8 maja 2025 roku w Szkole Podstawowej w Głębowicach odbył się Gminny Konkurs Ortograficzny. Naszą szkołę reprezentowali zwycięzcy etapu szkolnego: Antoni Januszewski, Jakub Twardowski, Jakub Tobiczyk, Hubert Tarasek, Blanka Jasińska, Zuzanna Zięba, Remigiusz Płonka, Kinga Borgosz, Rita Sobecka i Iga Banasiak. Uczniowie ci wykazali się dużą wiedzą, zaangażowaniem i osiągnęli znaczące sukcesy.

 

Najlepszy rezultat osiągnął Jakub Twardowski z klasy II b, który zdobył tytuł mistrza ortografii, zajmując I miejsce i otrzymując główną nagrodę. Antoni Januszewski, również z klasy II b, zajął II miejsce w kategorii klas drugich. W kategorii klas trzecich II miejsce zdobyła Zuzanna Zięba z klasy III ai.

 

16 czerwca w Gminnym Centrum Kultury w Polance Wielkiej odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla laureatów konkursu. Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów!

 

I. Kruczała

Warsztaty „Małego piekarza”

 

   W maju 2025 roku uczniowie klas I uczestniczyli w warsztatach piekarniczych w rodzinnej piekarni braci Piskorków w Nowej Wsi. Zajęcia zostały zorganizowane w ramach działań rozwijających zainteresowania oraz promujących edukację poprzez praktyczne doświadczenia.

Dzieci poznały całą historię powstania piekarni, która sięga roku 1983. Następnie uczniowie przemienili się w prawdziwych piekarzy. Każde dziecko otrzymało fartuszek i czapkę. Wszyscy mogliśmy spróbować własnych sił wyrabiając chleb i robiąc pizzę. W czasie, gdy nasze wyroby wypiekały się w olbrzymich piecach Pan Antoni, jeden z właścicieli piekarni, oprowadzał nas po nowej piekarni i cukierni. Dzieci widziały jak robi się  ciasta, babeczki, dekoracje do tortów, jak panie  lepią pierogi i krokiety. Mogliśmy również zobaczyć proces powstawania firmowego barszczu, a chętne dzieci były zaproszone do degustacji. Zostaliśmy oprowadzeni po sklepie firmowym i byliśmy na magazynach piekarni. W magazynach widzieliśmy jak pracownicy segregują i pakują pieczywo, oraz jak kierowcy załadowują swoje busy z pieczywem i rozwożą na dane sklepy. Na sam koniec zostaliśmy zaproszeni do restauracji na terenie sklepu, gdzie uczniowie jedli własnoręcznie zrobione przez siebie pizze. Każdy uczestnik otrzymał dyplom i upominek do domu.

Zajęcia miały na celu nie tylko rozwój umiejętności kulinarnych ale również kształtowanie szacunku wobec pracy rzemieślniczej oraz promowanie zdrowych nawyków żywieniowych.

 Dziękujemy piekarni „Bracia Piskorkowie” w Nowej Wsi za profesjonalne przeprowadzenie warsztatów oraz stworzenie przyjemnej  atmosfery, sprzyjającej nauce i twórczej aktywności uczniów.

 

                                                                                                                Wychowawcy klas I

„Jak nie czytam, jak czytam”


25 czerwca uczniowie klas Ia i Ib aktywnie włączyli się w ogólnopolską akcję promującą czytelnictwo. W tym dniu wspólnie czytali swoje ulubione książki w plenerze, łącząc przyjemność lektury z aktywnym spędzaniem czasu na świeżym powietrzu. Wyjście na wycieczkę było doskonałą okazją nie tylko do promocji czytania, ale również do integracji, zabawy i cieszenia się piękną pogodą.

 

A.Wróbel, A.Kacorzyk

Mały Mistrz — ruch, zabawa, zdrowie!

Zakończyła się tegoroczna edycja ogólnopolskiego programu „Mały Mistrz”, skierowanego do uczniów klas pierwszych. Jego głównym celem było zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu, rozwijania sprawności fizycznej oraz promowania zdrowego stylu życia. Przez cały rok szkolny uczniowie uczestniczyli w różnorodnych zajęciach sportowych, grach zespołowych i zabawach ruchowych, dostosowanych do ich wieku oraz możliwości. Program obejmował także elementy rywalizacji w duchu fair play, współpracy w grupie i kształtowania zdrowych nawyków. Dzięki udziałowi w projekcie nasza szkoła wzbogaciła się o nowy sprzęt sportowy, który pozwolił uatrakcyjnić zajęcia i stworzyć jeszcze lepsze warunki do aktywnej zabawy i nauki. Jesteśmy dumni z naszych Małych Mistrzów i z radością obserwujemy, jak rozwijają swoje sportowe
pasje.

 

A.Wróbel, A.Kacorzyk, D.Morawiec