- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 39
Gekony, węże i pająki – prelekcja ucznia Aleksa Mitoraja.
W naszej szkole odbył się cykl prelekcji na temat egzotycznych zwierząt, którą poprowadził uczeń Aleks. W spotkaniach uczestniczyły klasy 4a, 5c, 6b oraz 1b. Tematem wystąpień były fascynujące stworzenia: gekony, węże i pająki.
Aleks podzielił się z innymi ciekawostkami na temat życia tych zwierząt – opowiadał o ich zachowaniach, trybie życia, sposobach poruszania się i odżywianiu. Uczniowie z zainteresowaniem słuchali o tym, jak gekony potrafią odrzucać ogon w sytuacji zagrożenia, jak niektóre węże poruszają się bez kończyn oraz jakie znaczenie mają pająki w przyrodzie.
Aleks jest właścicielem gekona i z pasją opowiadał o opiece nad nim. Co więcej, zdradził, że planuje powiększyć swoją kolekcję o kolejne egzotyczne zwierzęta. Uczniowie chętnie zadawali pytania – niektórzy z zaciekawieniem pytali o karmienie, inni o długość życia czy bezpieczeństwo trzymania takich zwierząt w domu.
Prelekcja spotkała się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem. Gratulujemy Aleksowi udanego wystąpienia i dziękujemy za podzielenie się swoją wiedzą. Czekamy na kolejne takie spotkania!
Angelika Tomaszek
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 150
Wąż czytelniczy
W marcu do klasy 2 „a” zawitał niezwykły gość-Benek, klasowy wąż czytelniczy! Przez niespełna trzy miesiące uczniowie mieli za zadanie „karmić” go przeczytanymi samodzielnie książkami. Dzieci tak bardzo dbały o Benka, że w ciągu tego kwartału pochłonęły ponad 100 książek! Wąż rósł ku uciesze drugoklasistów ale również wychowawczyni i pań bibliotekarek :)
W zaciętej rywalizacji zwyciężyli:
Livia Gros (przeczytała 21 książek)
Liliana Foltyn (przeczytała 20 książek)
Vladyslav Dymura (przeczytał 14 książek)
Pamiętaj:
- Czytając, tworzysz w głowie obrazy miejsc, postaci i wydarzeń. To rozwija wyobraźnię bardziej niż film czy gra, gdzie wszystko masz podane „na tacy”.
- Im więcej czytasz, tym więcej znasz słów i lepiej formułujesz myśli. To przydaje się w szkole, a także w codziennych rozmowach.
- Wchodząc w skórę bohaterów, zaczynasz lepiej rozumieć emocje, motywacje i sytuacje innych ludzi. To kształtuje wrażliwość i empatię.
- Nawet fikcja może uczyć — historii, psychologii, filozofii. A książki naukowe czy popularnonaukowe dają konkretną wiedzę.
- Regularne czytanie poprawia zdolność skupienia się i przyswajania informacji — to przeciwieństwo scrollowania telefonu.
- Czytanie pomaga się wyciszyć i oderwać od codziennego stresu, zwłaszcza przed snem.
- Każda przeczytana książka to małe osiągnięcie, które buduje wewnętrzne poczucie wartości.
Mam nadzieję, że nawyk czytania i pasje czytelnicze zostały rozbudzone na stałe!
M.Żądło
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 81
Nasz udział w projekcie "Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo"
Z radością informujemy, że nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo”, realizowanym przez Fundację Dbam o Mój Z@sięg. To ważny krok w stronę budowania świadomej, odpowiedzialnej i bezpiecznej obecności naszej społeczności w świecie cyfrowym.
Dlaczego wzięliśmy udział?
Codzienne życie uczniów i nauczycieli coraz częściej przenika się ze światem technologii. Korzystamy z Internetu, komunikatorów, mediów społecznościowych i różnego rodzaju aplikacji. Dlatego tak ważne jest, by uczyć dzieci i młodzież, jak mądrze, bezpiecznie i odpowiedzialnie korzystać z narzędzi cyfrowych.
Udział w projekcie SOC to dla nas szansa na rozwój kompetencji cyfrowych, poprawę relacji rówieśniczych oraz zwiększenie świadomości na temat zagrożeń związanych z nadużywaniem technologii. Chcemy wspierać uczniów i ich rodziny w budowaniu równowagi między światem online i offline.
Co zakłada projekt?
W ramach programu podejmowaliśmy następujące działania edukacyjne:
- Uczestnictwo w szkoleniach i webinarach,
- organizowaliśmy warsztaty i zajęcia dotyczące higieny cyfrowej,
- promowaliśmy zdrowe nawyki związane z korzystaniem z Internetu i urządzeń elektronicznych,
- współpracowaliśmy z rodzicami w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego,
Wspólna odpowiedzialność
Projekt opiera się na współpracy całej społeczności szkolnej – uczniów, rodziców i nauczycieli. Tylko wspólne działania mogą przynieść trwałe i pozytywne zmiany w sposobie korzystania z nowych technologii.
Jesteśmy dumni z tego, że możemy być częścią tej inicjatywy i aktywnie działać na rzecz cyfrowego dobrostanu dzieci i młodzieży.
M. Srokosz-Mokwa, E.Micor
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 108
Gminny Konkurs Ortograficzny ORTOGRAFIK
„O pióro WÓJTA GMINY OSIEK”
8 maja 2025 roku w Szkole Podstawowej w Głębowicach odbył się Gminny Konkurs Ortograficzny. Naszą szkołę reprezentowali zwycięzcy etapu szkolnego: Antoni Januszewski, Jakub Twardowski, Jakub Tobiczyk, Hubert Tarasek, Blanka Jasińska, Zuzanna Zięba, Remigiusz Płonka, Kinga Borgosz, Rita Sobecka i Iga Banasiak. Uczniowie ci wykazali się dużą wiedzą, zaangażowaniem i osiągnęli znaczące sukcesy.
Najlepszy rezultat osiągnął Jakub Twardowski z klasy II b, który zdobył tytuł mistrza ortografii, zajmując I miejsce i otrzymując główną nagrodę. Antoni Januszewski, również z klasy II b, zajął II miejsce w kategorii klas drugich. W kategorii klas trzecich II miejsce zdobyła Zuzanna Zięba z klasy III ai.
16 czerwca w Gminnym Centrum Kultury w Polance Wielkiej odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla laureatów konkursu. Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów!
I. Kruczała
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 98
Warsztaty „Małego piekarza”
W maju 2025 roku uczniowie klas I uczestniczyli w warsztatach piekarniczych w rodzinnej piekarni braci Piskorków w Nowej Wsi. Zajęcia zostały zorganizowane w ramach działań rozwijających zainteresowania oraz promujących edukację poprzez praktyczne doświadczenia.
Dzieci poznały całą historię powstania piekarni, która sięga roku 1983. Następnie uczniowie przemienili się w prawdziwych piekarzy. Każde dziecko otrzymało fartuszek i czapkę. Wszyscy mogliśmy spróbować własnych sił wyrabiając chleb i robiąc pizzę. W czasie, gdy nasze wyroby wypiekały się w olbrzymich piecach Pan Antoni, jeden z właścicieli piekarni, oprowadzał nas po nowej piekarni i cukierni. Dzieci widziały jak robi się ciasta, babeczki, dekoracje do tortów, jak panie lepią pierogi i krokiety. Mogliśmy również zobaczyć proces powstawania firmowego barszczu, a chętne dzieci były zaproszone do degustacji. Zostaliśmy oprowadzeni po sklepie firmowym i byliśmy na magazynach piekarni. W magazynach widzieliśmy jak pracownicy segregują i pakują pieczywo, oraz jak kierowcy załadowują swoje busy z pieczywem i rozwożą na dane sklepy. Na sam koniec zostaliśmy zaproszeni do restauracji na terenie sklepu, gdzie uczniowie jedli własnoręcznie zrobione przez siebie pizze. Każdy uczestnik otrzymał dyplom i upominek do domu.
Zajęcia miały na celu nie tylko rozwój umiejętności kulinarnych ale również kształtowanie szacunku wobec pracy rzemieślniczej oraz promowanie zdrowych nawyków żywieniowych.
Dziękujemy piekarni „Bracia Piskorkowie” w Nowej Wsi za profesjonalne przeprowadzenie warsztatów oraz stworzenie przyjemnej atmosfery, sprzyjającej nauce i twórczej aktywności uczniów.
Wychowawcy klas I
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 123
„Jak nie czytam, jak czytam”
25 czerwca uczniowie klas Ia i Ib aktywnie włączyli się w ogólnopolską akcję promującą czytelnictwo. W tym dniu wspólnie czytali swoje ulubione książki w plenerze, łącząc przyjemność lektury z aktywnym spędzaniem czasu na świeżym powietrzu. Wyjście na wycieczkę było doskonałą okazją nie tylko do promocji czytania, ale również do integracji, zabawy i cieszenia się piękną pogodą.
A.Wróbel, A.Kacorzyk