Międzynarodowy Konkurs Plastyczny
„Darujmy Światu Pokój”

21 września 2021 roku z okazji Międzynarodowego Dnia Pokoju – w Oświęcimskim Centrum Kultury został podsumowany XX Międzynarodowy Konkurs Plastyczny “Darujmy światu pokój”, objęty patronatem Prezydenta Miasta Oświęcim.

Uroczyste otwarcie pokonkursowej wystawy połączone było z wręczeniem nagród i wyróżnień.

Uczennice  osieckiej jedynki Anna Kasperek z klasy VIII c oraz Aurelia Mika z klasy VII b zdobyły równorzędne nagrody
( I miejsce) w kategorii wiekowej 11-13 lat.

Natomiast do wystawy pokonkursowej zakwalifikowały się prace  Mikołaja Turka oraz Piotra Wasztyla z VIII c.

Do udziału w konkursie zostało nadesłanych 728 prac z 67 miejscowości. Prace  oceniła komisja w składzie: Bożena Formas-Mądry - artysta plastyk, Paweł Warchoł - artysta plastyk, Magdalena Prochowska - plastyk.

Przyznano 57 równorzędnych nagród i 33 równorzędne wyróżnienia w czterech kategoriach wiekowych oraz wyróżnienia udziałem w pokonkursowej wystawie prac dla  82 autorów.

Artystów do konkursu przygotowywała pani mgr Justyna Kłys.

Serdecznie gratulujemy dziewczynom, rodzicom oraz nauczycielce i życzymy kolejnych sukcesów artystycznych.

W maju  br. nasza szkoła dołączyła do ogólnopolskiego projektu "Lekcja: Enter”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (Działanie 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych").

To projekt edukacji cyfrowej skierowany do nauczycieli i nauczycielek oraz kadry kierowniczej szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w ramach którego prowadzone są szkolenia z doskonalenia kompetencji cyfrowych. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, a jego realizacja przewidziana jest na lata 2019-2023.

Podczas bezpłatnych szkoleń (które w czasie pandemii realizowane są również online), uczestnicy szkoleń dowiedzą się jak:

- wzmacniać kompetencje cyfrowe swoje i swoich uczniów

- odpowiedzialnie, kreatywnie i bezpiecznie korzystać z nowych technologii    

- korzystać z aktywizujących metod nauczania

- urozmaicić swoje lekcje i na stałe zmienić sposób ich prowadzenia,

Każda osoba uczestnicząca w projekcie „Lekcja:Enter” odbędzie 40-godzinne szkolenie, opracuje dwa scenariusze zajęć z wykorzystaniem TIK oraz przeprowadzi na ich podstawie zajęcia w szkole. Uczestnicy szkoleń będą mieli dostęp do specjalnej platformy edukacyjnej, skorzystają z webinariów oraz tutoriali, które przybliżą im sposoby wykorzystania różnych narzędzi i aplikacji w codziennej pracy z uczniami. Dyrektorzy szkół uczestniczących w projekcie będą dodatkowo zaproszeni do udziału w module on-line „Aktywna lekcja z TIK”. Jego celem jest pomoc w przygotowaniu planu wdrożenia w szkole cyfrowych metod.

Młodzieżowy Dom Kultury w Oświęcimiu zaprasza młodzież do udziału w VIII ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym "Moje miejsce na ziemi".

Regulamin konkursu

APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ

Pani psycholog oraz wychowawcy klas IV- VIII ukończyli w dniach 24-27 sierpnia 2021r.  kurs dla realizatorów programu profilaktyki uniwersalnej i promocji zdrowia, w zakresie psychologii pozytywnej, kształtowania optymistycznego stylu wyjaśniania zdarzeń oraz cech charakteru istotnych dla zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży pt.: APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ.

Jest to program profilaktyki uniwersalnej i promocji zdrowia, który w br. szkolnym realizowany będzie  w naszej placówce.

W 2012 roku ówczesny prezydent, Bronisław Komorowski,
zainaugurował ogólnopolską akcję Narodowego Czytania.

4 września tego roku miała miejsce 10. już odsłona akcji.
Na tę okazję wybrano dramat Gabrieli Zapolskiej „Moralność pani
Dulskiej”, który z goryczą i ironią piętnuje obłudę i zakłamanie.

Koniec lekcji, klasówek i prac domowych – rok szkolny 2020/2021 zakończony!

W 25 czerwca odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego dla uczniów klas I-VII oraz pożegnanie uczniów klas VIII.

Na początku uroczystości dokonano podsumowania kończącego się roku szkolnego. Wręczono nagrody oraz wyróżnienia dla  najlepszych uczniów, których nazwiska zostały wpisane do Złotej Księgi.