Mój Świat – Moje Zmysły

Kolejne zajęcia realizowane w ramach Innowacji Pedagogicznej już za nami. Tematem przeprowadzonych warsztatów był zmysł smaku, który ciągle odkrywamy. Zmysł ten pozwala człowiekowi rozróżniać i odczuwać podstawowe smaki. Uczniowie w czasie zajęć, oprócz wiedzy teoretycznej, oglądanego krótkiego filmu edukacyjnego oraz wysłuchaniu różnych ciekawostek, mogli praktycznie posmakować różnych smaków. Dzieci miały możliwość podzielenia się z koleżankami, kolegami oraz nauczycielami swoimi odczuciami smakowymi. Wspólnie rozmawiano na temat różnych smaków, które dzieci pamiętają. Zajęcia przeprowadziły panie:  Agata  Lacheta i Agnieszka Turek.

Kreatywne korzystanie z mediów

To kolejne zajęcia warsztatowe realizowane w ramach Mega Misji Orange. Tym razem uczniowie biorący udział w programie dowiedzieli się, jak kreatywnie można korzystać z różnych mediów i za pomocą cyfrowych narzędzi przetwarzać dźwięki, zdjęcia, a także obrazy. Dzieci poznały podstawowe zasady fotografii, uczyły się tworzyć dźwiękowy przewodnik, poznały sposoby budowania cyfrowych opowieści obrazkowych, nabywały umiejętności obróbki graficznej oraz poznały cyfrowe zasoby muzealne. Uczniowie stali się fotografami, mieli możliwość wykonania zdjęć, tworzyli multimedialny album z Pstonikiem. Wykonali autopamiętnik Julki i Kuby, słuchali opowieści o Psotniku, tworzyli w programie Paint cyfrową pocztówkę od Julki i Kuby oraz zaprezentowali galerię swoich prac. To były bardzo ciekawe i atrakcyjne dla dzieci warsztaty.

Nasza Szkoła w bieżącym roku szkolnym 2022/2023 realizuje program profilaktyki antytytoniowej „Nie pal przy mnie, proszę”, który jest adresowany do uczniów klas I-II, korzystających z zajęć w świetlicy szkolnej oraz ich rodziców. Program inicjowany jest przez Państwową Inspekcję Sanitarną we współpracy z resortem edukacji oraz w partnerstwie lokalnym. Celem programu jest wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy. Zajęcia warsztatowe są adekwatne  do wieku uczniów. Nauczyciele prowadzą je z wykorzystaniem metod aktywizujących. Treści w programie dotyczą zdrowia; zostały uporządkowane oraz dostosowane do percepcji dzieci. Program ma charakter profilaktyczny.

Uczniowie świetlicy szkolnej w roku szkolnym 2022/2023 biorą udział w projekcie Mały Miś. Celem programu jest:
    
    • rozwijanie czytelnictwa oraz zachęcanie do czytania w domu oraz czasie wolnym;
    • wychowanie do wrażliwości na prawdę, dobro;
    • zaangażowanie społeczne;
    • dbałość o zdrowie;
    • poszukiwanie postaw w utworach literackich;
    • podnoszenie jakości edukacji przez działania, które uwzględniają zróżnicowane potrzeby rozwojowe oraz edukacyjne wszystkich uczniów.
    
W module I- dzieci czytają wybraną literaturę oraz ją ilustrują. Wspólnie prowadzimy rozmowy na temat wybranych pozycji literackich. Uczniowie mają możliwość słuchania lub oglądania fragmentów bajek. Bogaty księgozbiór naszej biblioteki umożliwia zróżnicowany wybór utworów literackich. Każda podjęta aktywność zachęca do poszukiwania swojej ulubionej książki.

Realizując cykle zajęć Mega Misji Orange, nasi uczniowie zdobywają wiedzę i ciekawe nagrody, które na pewno umilą nam czas spędzany  w świetlicy szkolnej oraz pomogą realizować dalsze zajęcia Mega Misji. Jesteśmy w pełni zaangażowani i chętni do śledzenia  dalszych przygód Julki, Kuby oraz Psotnika. Czekamy na kolejne wyzwania i możliwości zdobywania wiedzy. Zdobyte nagrody to ciekawe książki, bajki, gry oraz tablet.

Kolejny cykl zajęć z programu już za nami. Uczniowie dowiedzieli się o prawach, jakie im przysługują. Jednak z prawami idą też obowiązki, o czym należy pamiętać. Dzieci zapoznały się z takimi tematami jak:

  • Prawa w kontekście mediów, w tym elektronicznych
  • Prawa małego autora
  • Zasady bezpiecznego korzystania z mediów
  • Uwrażliwienie na potrzeby i trudności w dostępie do kultury informacji

Celem zajęć było kształtowanie oraz utrwalanie bezpiecznego korzystania z sieci i multimediów. Rozumienie, że ludzie mają równe prawa niezależnie od wyglądu, wyznania, urodzenia, statusu materialnego, narodowości, tradycji. Położono nacisk na rozwijanie umiejętności korzystania z przekazów medialnych; stosując ich wytwory w swojej twórczej działalności znając prawa autorskie. Zwrócono uwagę na utrwalanie wiadomości na temat czasu korzystania z multimediów oraz reagowanie na wszelkie zagrożenia.

Uczniowie rozwiązywali tematyczny quiz, pomagali Psotnikowi i  wykonali ciekawe prace plastyczne oraz ułożyli Kodeks Bezpiecznego Korzystania z Internetu.